Macy's day parade - Green Day

- Apu
- Hundpromenad
- Matlagning
- Crosstrainer
- Tv
- Dusch/ fix
- Sängen, sova

Och föresten, för ni som inte visste det har jag aldrig gillat Green Day, har nästan
vart så illa att jag inte har tålt att lyssna på deras låtar, gillade inte riktigt hans röst
och texterna var inte okej. Men efter många försök har faktist Becca och Robin fått
mig att lyssna på dem, eller en låt iallafall. Gillar den verkligen och den spelas på
spotify nästan hela tiden! Robin har också lärt mig att lyssna på musiken i låtar, för
förut har jag endast lyssnat på texten typ, men nu har det också ändrats och musiken
är verkligen jätte rolig att lyssna på, instrument är ju riktigt fascinerande!
.. Ångrar nu att jag aldrig lärde mig ett intrument, så säger väll alla, men jag 
ångrar mig verkligen. Bara att kunna lite bas eller några slag på trummor! 
Och ni vet att när man lyssnar på en viss låt kanske man tänker på en viss stund eller 
en specifik person.. lyssnar bara på sånna låtar just nu, sitter och minns lite, underbart! 
Som tillexempel när jag lyssnade på "Black Balloon - Goo Goo Dolls" kan jag inte göra annat 
än att tänka på Sandra! Det är lixom hennes och min låt.. <3
Låten i sig behöver egentligen inte vara speciellt bra, bara den har något extra. 
"Love the way you lie - Eminem" påminner mig och när jag och elin var i Bulgarien, eftersom
att den låten verkligen var populär där så den spelades hela tiden! I varje affär eller bar vi gick förbi, 
spelades den. 
Amandas låtar är " Hallelujah - Kate Voegele" eftesom att hon är så underbart bra på att sjunga och
just denhär versionen är hon bäst på att sjunga, älskar när hon leker med rösten!
"Suddenly i see - KT Tunstall" för den kunde Amanda inte sluta sjunga ett tag i skolan, hon hade
den på huvudet i säkert 2-3 veckor i sträck alltså, lite jobbigt men väldigt kul!
Såklart finns det hur många mer som hellst att berätta om, men det orkar jag inte idag!
Lägger in några av låtarna jag nämnt i nästa inlägg. Godnatt, pussssssssss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0